9-Б клас Тиждень безпеки в надзвичайних ситуаціях

    12 квітня 2024 року

   Тиждень безпеки життєдіяльності "Дарма не бійся, але стережися!"

     12 квітня  з учнями 9 Б класу була проведена  година спілкування з елементами тренінгу «Безпечна поведінка у небезпечних ситуаціях» у рамках Тижня безпеки життєдіяльності «Дарма не бійся, але стережися!»

     Під час заходу учні пригадали алгоритм дій у разі виявлення вибухонебезпечних предметів, вчилися визначати безпечне місце для укриття в будівлях різного типу, правильно укомплектовувати  тривожну валізу. 

   Переглядаючи навчальне відео, дев’ятикласники пригадали правила безпечної поведінки під час пожежі та надання першої допомоги при артеріальних кровотечах. Отримані знання учні закріпили, відповідаючи на запитання вікторини.

    Також поглибленню знань дев'ятикласників  сприяла зустріч із представниками ДСНС, які завітали у заклад 11 квітня з метою навчання підлітків діям, що допомагають зберегти життя і здоров’я у разі виникнення надзвичайних ситуацій.




   13 квітня 2023 року 

    Тиждень безпеки життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях 

В рамках Тижня безпеки життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях учні 9б класу ознайомилися з видами та різновидами НС. Та розробили особистий план дій у разі, якщо учень потрапить в таку ситуацію. 

Надзвичайні ситуації   мирного і воєнного часу

Класифікація та причини виникнення надзвичайних ситуацій мирного і воєнного часу

На планеті постійно виникають надзвичайні ситуації. Природа їх походження найрізноманітніша.

Всупереч розповсюдженій думці про те, що досягнення цивілізації знизили ризик впливу на людину несприятливих факторів, аналіз фактологічних даних, наприклад, за параметрами якості навколишнього середовища показує, що сучасний світ залишається вразливим до надзвичайних ситуацій. Останні, в свою чергу, дестабілізують соці­альні та економічні системи, а відтак, - негативно позначаються на життєдіяльності кожної окремої людини та суспільства в цілому.

Такі явища мають непоодинокий характер і в нашій країні, їх наслідки призводять до загрози життю людей, завдають значних матеріальних збитків, тощо.

Зокрема, сьогодні в Україні в зв'язку з небезпечними природними явищами, аваріями та катастрофами ситуація  характеризується як дуже складна, - щороку виникає 1,5-2 тисячі надзвичайних ситуацій різного походження.

Саме тому, однією із загальнодержавних проблем, що потребує негайного вирішення, є ліквідація наслідків таких ситуацій.

Як зазначається у законі "Про цивільний захист України",

"...запобігання надзвичайним ситуаціям природного і техногенного характеру, ліквідація їх наслідків, максимальне зниження масштабів втрата збитків є загальнодержавною проблемою і одним з найважливіших завдань органів виконавчої влади і управ­ління всіх рівнів".

У зв'язку із зазначеним, Постановою Кабінету Міністрів України за № 1099 від 15 липня 1998 року "Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій" було затверджено "Поло­ження про класифікацію надзвичайних ситуацій".

Згідно з "Поло­женням про класифікацію надзвичайних ситуацій" надзвичайна ситуація (НС) - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або тери­торії, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей або значних матеріальних втрат.

За характером подій, що обумовлюють їх наслідки, виокремлюють різні види НС:

  • техногенного характеру - транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані ви­бухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах;
  • природного характеру - небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні явища, деградація грунтів і надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційні захворювання людей і сільсько­господарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідни­ками, зміна стану водних ресурсів та біосфери; соціально-політичного характеру- пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування; здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і утримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного або морського судна), викрадення(спроба викрадення) чи знищення суден, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, крадіжка зброї, виявлення застарілих боєприпасів;
  • воєнного характеру - пов'язані з наслідками застосування зброї ма­сового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, транспортних та інженерних комунікацій.

За масштабами та глибиною НС поділяються на глобальні, національні, регіональні, місцеві, об'єктові та локальні.

  • Глобальні  - загроза її виникнення та поширення наслідків - континент або значна його частина (планета в цілому).
  • Національні - наслідки охоплю­ють великі території держави ,але не виходять за межі кордонів.
  • Регіональні - обмежені територією декількох областей, краю чи суміжних країн.
  • Місцеві - обмежені терито­рією населеного пункту, району, області.
  • Об'єктові - обмежені територією об'єкта.
  • Локальні - загроза виникнення та розповсюдження наслідків обмежена виробничим приміщенням.

Крім зазначених можуть використовуватися й інші класифікації НС, наприклад:

  • за сут­ністю та характером подій,
  • за головними причинами виникнення,
  • за найважливішими ознаками прояву,
  • за місцем виникнення,
  • за характером чинників і джерел небезпеки, що мають уражаючу дію,
  • за інтенсивністю перебігу,
  • за масштабами ураження та впливу,
  • за характером впливу та деякі інші.

 





29 квітня в рамках Тижня безпеки життєдіяльності "Надзвичайні ситуації" з метою відпрацювання правильної поведінки учнів під час екстремальних та надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в 9-Б класі був проведений веб-квест “Безпека в житті - життя у безпеці”!

Перейшовши за посиланням 
 на Абетку безпеки,
учасники веб-квесту успішно пройшли 5 станцій:
техногенна, небезпечна знахідка, медична, пожежна та хімічна.
На кожній станції вони виконували 3 завдання з питань безпеки життєдіяльності. Виконавши правильно завдання з безпеки в надзвичаних ситуаціях, учні  отримували кодове слово та посилання на наступне завдання.
 Із кодових слів діти зуміли скласти вислів, що відкриє ключ до безпеки, а саме:"Щоб не лити сльози, помічай загрози!"









Немає коментарів:

Дописати коментар