5-А клас Тиждень безпеки здорового способу життя

2023/2024 навчальний рік 

2 лютого 2024 року в рамках проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Здоров’я – це благо, дане нам природою...» ( як зберегти здоров’я в умовах воєнного часу) з учнями 5-А класу була проведена бесіда з елементами тренінгу “Здоров'я - найбільша цінність”.

Учні переглянули відео:

Спробували знайти 
відповіді на запитання:
Як зберегти своє здоров'я та здоров'я близьких у різноманітних ситуаціях воєнної загрози?
Як підтримати емоційний стан в умовах воєнного часу?

Щоб підтримати психіку під час війни і відкинути, принаймні, на другий план пережитий стрес необхідно дотримуватися таких рекомендацій:
ПІДТРИМУЙТЕ АКТИВНІСТЬ
Не сидіть на місці, не чекайте чогось, обов’язково робіть те, що можете робити. Не виконуйте певну діяльність через силу. Навіть якщо Ви виконуєте прості побутові справи – це допоможе вашому тілу позбутися фізичної напруги, викликаної тривожністю. Будьте зайняті! Це найдешевші ліки на землі – і одні з найбільш ефективних!
МІНІМІЗУЙТЕ ПЕРЕГЛЯД НОВИН
Інформаційна атака є найбільш травматичною в ситуації воєнної загрози, оскільки масова паніка негативно впливає на адекватність реакцій людини. Пам’ятайте, що від новин, від інформації можна постраждати більше, ніж від перебування безпосередньо в зоні бойових дій.
Найголовніші новини – у вас за вікном. Зробіть собі гучний сигнал на повідомлення про необхідність іти в укриття. Решту новин перевіряйте по 5-10 хвилин на годину, не частіше. Ставте таймер. Постійне «поїдання» інформації перевантажує мозок і не дає спокою та опори, хоч саме це ми там і шукаємо.

ПІДТРИМУЙТЕ СТОСУНКИ З ЛЮДЬМИ
Найкращий час для того, щоб навчитися комунікувати та висловлювати свої почуття: мені страшно, мені боляче, мені самотньо, мені тривожно і т.д. Таким чином емоційний стан покращується, особливо якщо тебе розуміють і підтримують.
Якщо з вами все гаразд і ви хочете допомогти іншому, це можна зробити: запропонувати фінансову підтримку, просто послухати (цього зараз багатьом не вистачає) і виявити співчуття. Пам'ятаємо про правило: спочатку маску кисневу собі, а потім тому, хто поряд.
Дуже важливо не залучатися до обговорення можливих катастроф «а що якщо»). оскільки це, крім підвищеної тривоги та занепокоєння, нічого не принесе, оскільки є ситуації, які ми не можемо контролювати (наприклад, ядерна катастрофа, аварія на ЧАЕС (особливо) профілактика йоду, яку не потрібно робити зараз).
Близькість – це завжди ресурс. Розмовляти на тему загроз і війни можна, але не варто заглиблюватися, щоб не було застрягання на цій темі.
І якщо ви навпаки відчуваєте тільки стрес після розмов – мінімізуйте таке спілкування. Розмовляйте на нейтральні теми.
Не лише надавайте допомогу, а дозволяйте іншим підтримувати вас та допомагати вам.
ТУРБУЙТЕСЯ ПРО КОГОСЬ
Якщо ви хочете відчувати трохи більше контролю, найкраща ідея –допомогти комусь. Це насправді працює, тому знайдіть об’єкт, про який ви будете турбуватися, і рівень вашої тривожності значно знизиться.
Долучіться до волонтерської діяльності, поділіться їжею з одинокими людьми, які живуть неподалік від вас чи сходіть за покупками для сусідів, які не можуть вийти.
ВАЖЛИВО МАТИ ПЛАН ДІЙ
Це також ситуація контролю. Якщо Ви розумієте, як будете діяти в критичній ситуації, то, звичайно, вам буде простіше та спокійніше. Обов’язково майте план на найближчі дні. Це допоможе вірити в майбутнє та проявляти активність в стані «тут і зараз».
Візуалізація та планування майбутнього. Малюйте у своїй уяві нариси мирного майбутнього, які б вам допомогли та надали ресурс і надію. Уявляйте те, чим Ви будете займатися після війни. Це допомагає Вам наближатися до мирного життя.
ВИКОРИСТОВУЙТЕ ТЕХНІКИ РЕЛАКСАЦІЇ
Це можуть бути дихальні техніки, медитація, свіже повітря, ходіння вулицею, мінімальне фітнес-навантаження – все, що пов’язане з розслабленням, щоб організм набирався сил та перемикався.
Наприклад: зробіть звичайний неглибокий вдих і на затримці дихання по черзі напружте всі-всі м'язи тіла від пальців ніг до голови, потримайте 2-3 секунди максимально сильну напругу, і з видихом розслабтесь. Повторіть кілька разів.
Перебування на свіжому повітрі може зменшити стрес, тривогу та депресію, вдихання свіжого повітря має заспокійливий ефект, дозволяючи вам зосередитися на моменті «зараз».
Тривога – тілесна реакція, перш за все. Тож така вправа дозволяє зняти напругу з тіла і розслабити психіку.
Також можна спробувати записувати думки у щоденник. Це допомагає зрозуміти ситуацію і відчути полегшення.
АКТИВІЗУЙТЕ МОЗОК
Нам потрібен наш мозок і здатність вчитися, запам'ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію.
Щодня хоча б щось одне нове вивчити і запам'ятати. Нове слово іноземною, інструкції з медичної допомоги. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити, запам'ятати.
Також можна спробувати розв’язати важку задачу чи кросворд – варто робити щось, що допоможе максимально залучити когнітивні здібності і відволікти від думок про теперішню ситуацію в країні.
ВИКОРИСТОВУЙТЕ ТЕХНІКУ ПОДЯКИ
Дякуйте за те, що у вас є їжа, місце під дахом, зв'язок із рідними, ви живі і з вами все відносно гаразд. У такі складні часи наші життєві цінності кардинально змінюються і після використання цієї техніки Ви починаєте більше цінувати те, що маєте

Виконали вправи для зняття стресу та емоційної напруги:
Вправа «Ритмічне дихання»
Помітивши, що ви починаєте хвилюватися, напружуватися, обурюватися, починайте дихати за таким принципом: вдихаючи, рахуйте до трьох, видихаючи, також рахуйте до трьох. Потім спробуйте зробити видих іще тривалішим: видихаючи, рахуйте до п’яти, до семи тощо
Вправа «Стирання інформації»
Розслабтеся. Заплющте очі. Уявіть, що перед вами лежить чистий аркуш паперу, олівці, гумка. Подумки намалюйте на аркуші негативну ситуацію, яку б вам хотілося забути. Це може бути реальна картинка, образна ситуація. Подумки візьміть гумку й послідовно «витирайте» з аркуша цю негативну інформацію, доки не зникне ця картинка. Знову заплющте очі й уявіть собі той самий аркуш паперу. Якщо картинка не зникла, знову візьміть гумку й «витирайте» її до повного зникнення.

             Учні пригадали основні чинники, що сприяють стану здоров'я, докладно зупинилися на збалансованому харчуванні, розлянули приклади здорового харчування. Учні склали тарілку здорового харчування: 

Виконали вправу" Корисне чи  шкідливе":




2022-2023 н.р.

У рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Журба здоров’я відбирає, а радісна думка прибавляє» 03 лютого 2023 року з учнями 5 А класу

була проведена вікторина-гра онлайн "Здоров'я-найцінніший скарб!"

                   

Школярі переглянули  презентацію про цікаві факти щодо способів збереження здоров’я, виконали практичні вправи «Асоціативний кущ», «Спортивна сходинка», розгадали загадки, розв’язали ребуси. 




                               

Під час віторини діти дізналися про актуальність проблеми тютюнопаління, алкоголю, вживання наркотиків. Учні склали Режим правильного раціону школяра, переглянути правила здорового способу життя ,звернули увагу дорослих на сучасні проблеми здоров’я, розуміючи, що здорова нація – це майбутнє України.






2021-2022 н. р.

У  рамках тижня безпеки здорового способу  життя
  "ЗДОРОВ'Я  ЗАПОРУКА УСПІХУ" з учнями 5-А класу
 28.01.2022 було проведено  квест-тренінг  "Школа здоров'я"


Мета квест –тренінгу
  формувати у дітей поняття про здоров'я ,як найважливішу
 умову     щасливого життя, свідоме ставлення до власного здоров'я;
▬ розвивати та розширювати уявлення учнів про здоровий
            спосіб життя;
▬ виховувати турботливе ставлення до особистого здоров’я,
          безпечної поведінки для здоров'я.
Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай      
Й про своє здоров’я — дбай!
                                                              Надія Красоткіна


Учні сформували правила квест-тренінгу, а саме:
1. Бути креативним.
2. Бути активним.
3. Бути позитивним.
4. Бути толерантним і уважним до думки кожного.
5. Слухати та чути.
Зупинка №1  «Навчальна»
Учні  дізнались ,що власне поняття  «здоров’я» має свої складові ,а саме

Діти обговорили та узагальнили відомості , що здоров'я людини включає в себе  чотири елементи:фізичне,соціальне,психічне та духовне здоров'я 
Зупинка №2 .  «Відкритий  мікрофон»
Діти продовжили думку  «Мені важливо бути здоровим, щоб…»


Зупинка №2  «Яблуко»
Учні отримали  стікери із зображенням здорового яблука та зіпсованого , за якими вони об’єднались у  дві команди.

Команді, в учасників якої на стікерах зображення здорового яблука, потрібно написати маркерами на ватмані фактори позитивного впливу на життя.
Команда, в учасників якої на стікерах зображення зіпсованого яблука, пише маркерами на ватмані фактори негативного впливу на життя людини.


Зупинка №3 . «Все в твоїх руках»  Вправа «Скріпка»
Кожен учень отримує по одній скріпці. Пропонується  її розігнути і скласти якусь іншу фігурку. Потім  учні мають скласти скріпку у початкову форму.


Разом з дітьми формується висновок, що  скріпка це здоров’я і якщо на здоров’я будуть впливати шкідливі звички ,то  повернути його назад буде важко. Тому потрібно  дотримуватись особистої гігієни та здорового способу життя.

Зупинка №4. «Дорога до здоров’я»

Щоб життя було довгим, щасливим, без хвороб –потрібно бути здоровим. 
Яким шляхом можна бути здоровим???
Учні  отримують  шаблони слідочків на яких вони пишуть,   що потрібно робити для збереження  та покращення здоров’я  .
Потім всі разом  з них створюють стежку, що веде до здорового способу життя.
Учні приклеюють свої стікери у вигляді дороги



      

Зупинка №5   "Рекомендації" .Перегляд відео,підготовлений учнями


Отож учні 5-А класу бажають всім бути здоровими і щасливими!!!




Немає коментарів:

Дописати коментар