4-Б клас Тиждень безпеки в надзвичайних ситуаціях

 


13 квітня 
В рамках тижня безпеки життєдіяльності " Помічай, упізнавай, поводься безпечно" у 4- Б класі проведено гру-подорож " Подорож у світ безпеки"
Учні переглянули  мультфільм " Помічай, упізнавай, поводься безпечно" 
Повторили правила безпеки на дорозі, правила поводження з електроприладами, як поводити себе з незнайомцями, пригадали про мінну безпеку, правила поведінки під час повітряної тривоги.
Провели вікторину " Правила безпеки підвищення обізнаності про ризики вибухонебезпечних предметів"













27.04.2022
Тема: Що таке цивільна оборона?

 Дрімає Всесвіт на травинці,
 Підперши зіркою щоку. 
Стоїть по пояс у росинці 
Ромашка в білому вінку. 
 Всесвіт. Він – неосяжний, нескінченний. В ньому – велетенському і загадковому, час від часу відбуваються події. Однією з таких особливих, важливих подій стало народження нашої планети. І хтось – надзвичайно розумний і мудрий, подарував їй блакитні очі та зелено-оксамитову сукню і назвав її красивим та ніжним ім'ям – Земля, яка, народившись, дала нам найдорожче – життя. Давно те було, ніхто не пам’ятає, можливо, 4, а може, 5 мільярдів років тому. Але вона залишилась такою ж молодою, вродливою, осяяною золотими промінчиками сонця і люблячою все, що знаходиться на ній. 



Разом з нею завжди були краса і стихія, добро і зло. Від краси і добра Земля раділа, ставала ще кращою, а від зла і стихії сумувала, тривожно здригалась. - Сьогодні ми будемо вести мову про красу нашої планети та стихійні лиха, які інколи завдають людям, Землі та всьому живому багато горя. 













- Життя наше вирує на поверхні земної кори. Уявіть собі таку картину: теплий сонячний день. Весело щебечуть пташки. Сяє ласкаве сонечко. Граються щасливі діти. Пухнасті бджілки п'ють солодкий нектар з пахучих квітів…І раптом птахи тривожно закружляли, здригнулась Земля. Падають стовпи, валяться будівлі… Від страху тріпоче серце. - Як ви гадаєте, яка стихія почала знищувати красу? (Землетрус). - А що ви знаєте про землетрус? 
Плити земної кори постійно рухаються: то розходяться в сторони, то наповзають одна на одну. Коли одна плита стикається з іншою, слабкі місця земної кори руйнуються. При цьому виникає поштовх, струс Землі – землетрус.  Місце на поверхні Землі, під яким це відбувається, називається епіцентром землетрусу. В епіцентрі сила землетрусу найбільша. Чим далі від епіцентру, тим вона менша. Це нагадує хвилі, коли кинути камінь у воду.  Земна кора коливається безперервно. Але землетрусами вважаються тільки найсильніші коливання. Під час землетрусу поверхня Землі раптово здригається, наче дихає. Від цього руйнуються будівлі, появляються тріщини в землі. Передбачити землетрус дуже важко. Зупинити неможливо. Та перед цією стихією можна помітити тривожну поведінку тварин, рибок в акваріумі, почути гуркіт, що наростає. Станції, що записують «подихи» Землі, розташовані у різних місцях земної кулі. 







- Зорі, мов ліхтарики малі, Уночі з'являються поважно. Небо починається з Землі І збіга у вічність, неосяжність… У якому місці ми б не перебували – скрізь над нами небо. По ньому пливуть пухнасті хмаринки, освітлені сонцем. У ньому літають щасливі птахи та срібнокрилі літаки. У небі народжується ранок, а ввечері, коли заходить сонце, на ньому вимальовуються місяць і зорі. Небо дарує нам теплий дощик і кумедні красуні – сніжинки. В блакитному просторі сяє різнобарвна веселка. Та інколи небо стає грізним і навіть небезпечним. Коли це буває? (Під час грози). - Як ви розумієте слово «гроза»?
- У природі є дрібнесенькі заряджені частинки. Вони неоднакові. Одні з них позначають знаком (+), інші – (-). Вони мають електричний заряд. - У великих кількостях вони накопичуються у хмарах. Коли хмара, в якої більше частинок (+), проходить поблизу хмари, в якої більше частинок (-), між ними проскакує іскра. Тоді в повітрі виникає дуже сильний короткочасний струм(розряд) – блискавка. 
 - Вона так розігріває навколишнє повітря, що воно швидко розширюється і породжує звук, що так лякає людей, - грім. Отже, не слід боятися грому, а блискавки, яка його породжує. 
 - З блискавкою жарти дуже погані. Вдарить у віковий дуб – рознесе його на шматочки, влучить у сарай чи копицю сіна – викличе пожежу. Тому люди винайшли блискавковідвід. 
 - Дуже небезпечною є кульова блискавка (у вигляді кулі). Вона буває червоного, жовтого, сліпучо-білого кольору. Вона пересувається у різних напрямках. Не намагайся її відігнати, не тікай від неї, бо струменем повітря ще більше наблизиш її до себе. Непорушно стій на місці. Якщо наблизиться до обличчя – подуй на неї, і вона відлетить убік. Негайно поклади трубку, якщо розмовляєш по телефону. Вчитель: - Яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватись під час грози? (Діти зачитують по-черзі). - Не купайся і не плавай у воді. З початком грози негайно виходь на берег. - Якщо ти вдома – мерщій закривай усі вікна і двері, вимкни усі електроприлади. - Якщо перебуваєш далеко від дому, то зайди до найближчого приміщення – магазину, школи, аптеки, бібліотеки і т. д. - Не можна бігти під час грози, бо пітна шкіра і швидкий рух притягують блискавку. - Ні в якому разі не користуйся телефоном. Вимкни його. - Якщо гроза застала в лісі, не ховайся під високе дерево, бо блискавка намагається долетіти до землі якомога швидше, тому шукає Найвищий предмет. В такому разі надійною схованкою будуть кущі або низькі дерева. - Якщо гроза застала на велосипеді або з батьком на мотоциклі, - залишіть і відійдіть в сторону на 20-30м. - Якщо в автомобілі – зачиніть вікна, опустіть антену радіоприймача донизу і перечекайте негоду. - Якщо знаходишся в полі, то не лягай на мокру землю, не заривайся в скирту. Краще знайди канаву, ярок і присядь на носочках(навшпиньки).
- А якщо сталась вже біда, і людину вдарила блискавка, що тоді робити? -8- - Роздягнути, облити голову холодною водою, обгорнути тіло теж холодною тканиною. Викликати швидку допомогу. Робити штучне дихання через носову хустинку





Тихесенько вітер віє,
 Степи, лани мріють. 
 Між ярами над ставами 

 Верби зеленіють… 
 - Діти, вітер – це добре чи погано? (І добре, і погано).
 - Коли добре?  - Коли тепленький, легенький.
 - Берізці та вербі коси чеше.
 -  З допомогою вітру працюють млини. 
 - А коли вітер – це погано?
 - Коли сильно дме. - Коли обриває листя.
 - Коли завдає шкоди садам - обриває цвіт на фруктових деревах. - Коли псує зачіску. - Кола скидає з голови капелюшка і т.д.
 - Як утворюється вітер? (Учень розповідає вірш): - Нагрілося повітрячко, угору полетіло. Своє тепленьке містечко для друзів залишило. А інше – десь замерзло так, що аж тремтіти стало. У теплі сонячні місця хутчіш воно помчало. Летить, холодне, пил мете, аж вітер підіймає. Де пролетить повітря те – там вітряно буває
- Отже, коли стикається холодна повітряна течія, що рухається зверху вниз, з теплою, що рухається знизу вверх, утворюється вітер. 
 - А яких вітрів слід боятися? (Урагани, смерчі). - Що ви знаєте про смерч? 
- Його ще називають тромбом, торнадо. Це також вітер, але він у багато разів сильніший, ніж звичайний. Смерч – це потік повітря заввишки до 1,5 км, закручений у величезну вирву-лійку, яка обертається, мов дзиґа, й затягує в себе все, що трапиться на шляху – дерева, худобу, людей, машини і т.д. 
 - Смерч пролітає з великою силою і швидкістю. Особливо він з'являється там, де є рівнини, нема лісів, лісосмуг. Вони приносять багато лиха: рвуть лінії передач, залишають без світла цілі міста, села, топлять судна. 
- Тому ніколи не можна потрапляти у його вихор, не стояти під високим деревом, поблизу ліній електропостачання. Заховатися у виямок, у підвал, не виходити на рівнинну поверхню.





























 Діти, чи було вам цікаво на уроці? 
- Про які стихійні лиха ви дізнались?
 - Чи винні інколи люди в тому, що земна краса перетворюється на страшну стихію?
 - Якими б кольорами ви намалювали красу (добро)?
 - Якими б кольорами намалювали стихію? (зло)?
 - Що вас найбільше схвилювало?
Будьте уважними та обережними!
Надішліть мені ваші малюнки до сьогоднішнього уроку.


Немає коментарів:

Дописати коментар