6-А клас Травень Тиждень безпеки дорожнього руху

2023-2024 н.р.

10 травня 2024 року в рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Правила для пішоходів шануватимуть люди – скрізь тоді порядок буде!» з учнями 6-А класу була проведена гра-тренінг онлайн ,,Дорожні правила знаємо- безпеку зберігаємо!”, під час якої діти переглянули презентацію "Безпека руху - запорука життя і здоров'я!"

Шестикласники повторили правила дорожнього руху,  доповнили свої  знання про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях, розвивали вміння розрізняти дорожні знаки, пояснювати значення розмітки на дорозі; орієнтуватися на вулицях міста; виховували культуру поведінки на вулицях міста, бережливе ставлення до власного життя і здоров’я, вміння надавати першу медичну допомогу потерпілим.





Під час гри-тренінгу учні закріпили свої знання, виконуючи інтерактивні вправи:





15 вересня 2023року в рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Правила дорожні – корисні для кожного!» (безпека дорожнього руху в умовах воєнного стану) була проведена онлайн-вікторина "Твій друг-безпечний дорожній рух!”

Діти спочатку  переглянули презентацію "Безпечний рух-твій вірний друг!", що дало їм змогу повторити правила дорожнього руху, правила безпечної поведінки на вулицях, дорожні знаки,  пішохідні переходи та їх види. Обговорили важливість наявності світловідбиваючих елементів на одязі під час переходу дороги у темну пору доби та прокоментували запропоновані ситуації на дорогах.




24/05/2023 

У сучасному світі  транспорт є невід’ємною частиною нашого життя. 
Ми – пасажири та пішоходи, маємо знати  та дотримуватись правила дорожнього руху, а це означає – бути захищеними. Тому важливо  навчати дітей правилам дорожнього руху, адже це є  надійний фундамент майбутнього безпечного життя підлітків.
24/05/2023  для учнів 6-А класу була проведена  година спілкування «Знай правила дорожнього руху – зберігай здоров'я і життя», у рамках   Тижня безпеки життєдіяльності на тему: «Їдеш тихо- обминаєш лихо!». 
Метою  виховної години було повторення та узагальнення  знань правил безпеки життєдіяльності дітей і здорового способу життя, вивчення правил дорожнього руху;прищеплення навичок обережної поведінки в довкіллі та бережного ставлення до збереження свого здоров’я, життя та життя оточуючих.
Діти ознайомились з різними видами дорожніх знаків та  навчились  їх розрізняти,дізнались історію виникнення правил дорожнього руху,
 переглянули відео  " Безпечна дорога додому ",повторили та узагальнили правила  безпечного поводження  пішоходів .Підсумком  години спілкування було відгадування учнями   запитання вікторини та ситуативних задач.

Дізнались історію виникнення «Правил дорожнього руху»

Історія виникнення «Правил дорожнього руху»            

    Раніше на вулицях не було тротуарів. Із кожним роком все більше з'являлося на вулиці екіпажів, і росла кількість нещасних випадків. У 1782 році в Парижі побудували нову будівлю театру. По вулицях рухалась велика кількість карет і пішоходів. Карети стикалися, тиснули людей. І люди замість театру потрапляли до лікарні. Тоді міські власті розділили дорогу між каретами і пішоходами. Люди почали ходити по тротуару.

    Зараз тротуари є в усіх містах і селах. Це частина вулиці неподільно належить людям. На жвавих вулицях тротуари відокремлюють від проїжджої частини яскравими огорожами..

- Як потрібно рухатися по тротуару?

- Тротуари влаштовують вище, ніж проїжджу частину для чого?

    У наш час важко уявити, що можна обійтися без тротуару.

  Самі правила дорожнього руху  зявилися давно. Спроби ввести правила проїзду по вулицях і дорогах    створювалися у той час, коли по вулицях їздили кінні екіпажі. Були ці правила, звичайно, не такими, як зараз, - набагато простіше. Але і тоді знати їх зобов'язані були всі. Перші правила були створені для візників і ямщиків. Потім з'явилися. Перший автомобіль, паровий, був створений в 1769 р. французом Жаном Кюньо.

    У 1885 р. німецькі винахідники Карл Бенц і Даймлер створили автомобіль з бензиновим мотором - мотоколяску.

    З появою автомобілів, з'явилися нові правила. У Англії, наприклад, коли з'явилися перші автомобілі, було видано спеціальну ухвалу, в якій мовилося: «У містах перед механічним возом повинна бігти людина з червоним прапорцем, щоб попередити тим самим про небезпеку».  

    Характерно, що відомості про дороги і дорожні знаки виявляються археологами і в інших країнах. Так, наприклад, найстаріший в світі знак знайдений на дорозі недалеко від італійського міста Ліворно. Археологи відкопали тут камінь, на якому на латинській мові було написано: «Це місце небезпечне». У одному з міст Англії з найдавніших часів зберігся здоровенний булижник з вказівкою відстані до найближчого населеного пункту. Таким чином, і цей знак став прообразом покажчиків відстані.

    Необхідність в регулюванні дорожнього руху виникла в ті часи, коли ще не було машин, а вулиці знаходилися у владі кінних екіпажів.

    Дорожніх знаків дуже багато. Є знаки що забороняють, приписуючі, застережливі, інформаційно-вказівні. Це ще не все. Знаки пріоритету, знаки сервісу, знаки додаткової інформації. Щоб не плутати їх і швидше орієнтуватися, кожній групі привласнений свій колір   - червоні, сині і особлива форма - круглі, трикутні, квадратні, прямокутні.


ПЕРЕГЛЯНУЛИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ



  

Підсумком  години спілкування було відгадування учнями   запитання вікторини та ситуативних задач

Вікторина

1. Що таке тротуар? (Дорога для руху пішоходів.)
2. Що таке зебра? (Розмітка дорогі, що позначає пішохідний перехід).
3. Кого називають пішоходом? (Людини поза транспортом, що знаходиться на дорозі, але що не працює на ній.)
4. Як правильно обходити трамвай?  (Спереду.)
5. Як правильно обходити автобус і тролейбус?   (Ззаду.)
6. Кого називають водієм? (Людину, яка керує яким-небудь транспортним засобом.)
7. Де слід ходити пішоходам? (По тротуарах, дотримуючись правої сторони.)
8. Де можна грати дітям на вулиці? (У спеціально відведених для ігор місцях.)
9. З якого віку дозволяється їзда на велосипеді по дорогах? (З 14 років.)
10. По якому краю дороги повинні йти пішоходи в тих місцях, де немає тротуару? (По лівому, назустріч рухомому транспорту.)
11. Чи можна дітям сідати на переднє сидіння легкового автомобіля? (Можна, досягши 12 років.)
12. Чи дозволяється водієві мопеда рух по пішохідних доріжках? (ні).
13. Кого ми називаємо «учасниками дорожнього руху»? (пішоходи, водії, пасажири).
14. Який поворот небезпечніший: лівий або правий? (лівий, оскільки рух правосторонній).
15. Якої сторони потрібно дотримуватися, крокуючи по тротуару? (правої сторони).

16. Як слід перейти дорогу, якщо ти вийшов з автобуса? (не можна обходити транспорт ні спереду, ні ззаду, потрібно почекати, коли він від’їде, і дорога буде видимою в обидві сторони, а краще відійти на безпечну відстань, а якщо є пішохідний перехід, то переходити через дорогу слід по ньому).
17. Яке положення регулювальника забороняє рух всім учасникам руху? (рука піднята вгору).

 

Ситуації

   1. Ви їхали на задньому сидінні легкового автомобіля. Після зупинки автомобіля на проїжджій частині вам необхідно вийти із салону. Як ви вчините?
2. Ви стоїте на зупинці і чекаєте автобус. Автобус затримується, а кількість пасажирів на зупинці все збільшується. І ось автобус під'їжджає. Як ви вчините в цьому випадку?
3. При русі в автобусі несподівано почалася пожежа. Що ви зробите?
4. Катаючись на велосипеді, ви під'їхали до автомобільної дороги. Вам необхідно перебратися на інший бік дороги. Як ви це зробите?










20 травня учні 6-А взяли участь у заходах Тижня знань безпеки життєдіяльності « Правила дорожнього руху - твої правила!». Із шестикласниками проведений урок-тренінг «Правила дорожнього руху. Обов’язки пішоходів». Під час уроку діти повторили основні правила дорожнього руху для пішоходів, розглянули різні ситуації, які можуть трапитися на дорозі, дізналися про факт першої аварії в історії людства, а також взяли участь у іграх «Так чи ні» та «Мозковий штурм».







19.05. 2021 

     У рамках Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему : "Дорога не для забав" для учнів 6-А класу була проведена виховна година у форматі інтерактивної бесіди на тему "Безпечна дорога додому". 

    У ході заходу учні повторювали правила дорожнього руху, складаючи пазли, розгадуючи ребуси, кросворди. Діти були активними учасниками інтерактивної бесіди.

 





Немає коментарів:

Дописати коментар